Sunday 16 September 2012

Bermula langkah pertamaku dalam ecosway

Hai... bertemu lagi. dalam topic ni aku nak citer bagaimana life aku selepas menyertai cosway. Ingat x target aku?? dapat buka kedai dalam tempoh 4-6 bulan selapas joint jadi B.O... memang bukan mudah nak jadi senang.

Oh ya.. aku x citer lagi berapa bayaran keahliankan. untuk menjadi B.O (bussines owner) pendaftaran RM 100.00 je. Tapi dalam tempoh sebulan aku kena beli 1000 ev. ev tu kira point belian lah... kalau 1000 ev tu paling minimun harganya RM 5000. kirakan ok jugak lakan... byr 5000 dapat barang, bukan bayaran yuran 5000. yuran cuma 100 je.  Jadi, aku memang nekad untuk menceburkan diri aku dalam cosway. bagi aku kalau  kak zati boleh aku mesti boleh. x de bezanya..

Tapi korang semua kena ingat satu perkara, cosway ni bukan skim cepat kaya ye... bayar 5000 tunggu hasil, cukup 4-6 bulan terus dapat kedai bernilai cecah 800k. Cosway mencari calon pengusaha kedai yang berkomitmen dan yang penting dapat memberi keuntungan kepada syarikat. Saper yang x nak jadi tauke kedai yang mewahkan...mudahkan citer, cosway bagi subsidi le kepada mereka yang layak untuk menjadi pemilik kedai yang bernilai hampir 1 juta tu..

Konsep MLM dikekalkan untuk memastikan upline lebih bertanggungjawab kepada downline. jadi tiadalah masalah perebutan keuntungan.  masing-masing akan dapat bahagian masing-masing. apa yang aku suka dalam cosway ni... tiada pangkat ditawarkan/ diperkenalkan... semua sama range je.. dari yang baru daftar mahupun yang sudah berjaya membuka 20 kedai... xde lah seperti MLM lain, Lagi besar pangkat die, lagi tinggi percentnya..Ada apa dengan pangkat.. ye x??

Centre aku kat Putrajaya ni, mengajar aku macam mana nak menapak dalam dunia cosway ni.. fuhhh susah jugak le... Bila kita tlh diberi penerangan yang jelas. senang la kita nak bergerak sendiri... pada aku, x boleh la nak bergantung sgt pada upline.. ajar sekali dua ok lah... pastu aku gerak sendiri dgn mr.ajak dan mr.am..

step pertama.. buat jaringan sendiri.. Kata MLM.. memang le buat jaringan kan... bagaimana nak cari orang joint tu masalahnye... tapi group kami ada lah rahsianye... nak tau cara kami??? jadi ahli bawah saya dulu.. baru boleh bagitau ye.. hahahha..

Berkat doa.. dan berkat ikut cara upline yang berjaya..alhamdulillah ... dalam seminggu aku joint aku dah dapat 2 orang yang bberminat nak sama-sama buka  kedai.. bila first time, peneranagn kita dapat sambutan positif daripada org.. memang naik seronok jugak la... ok la tu sebulan dapat 2 downline...

pendapatan bulan pertama pun memeranjatkan aku jugak le.. RM 2200.. saper nak bagi kan... hihi kira boleh balik modal ni..dan begitulah aku selama 2 bulan lebih... mencari pelanggan yang nak buka kedai macam yang aku impikan.. 

ok la... cukup kot topik ni kali ni.. nanti aku sambung next topik.. bagaimana aku teruskan urusan aku dgn semangat aku yg down tiba-tiba... huhu.. bye..tatata titi tutu

3 comments:

  1. Apa sambungn citer skang? Lau da brjaya, mesti da ada kedai

    ReplyDelete
  2. Ye la... dapat tak bukak kdai tu? Excited gak nak tau ni. Saya ingin mencuba tpi takut ia hanya cuma janji manis syarikat je..

    ReplyDelete
  3. Nk thu jugk step by step kmu boleh brjaya bukk kedai nih..nk thu dri yg berpengalaman

    ReplyDelete